dag 2 - det bästa/sämsta med min favorit häst

den bästa sidan hos britney är att hon alltid är så snäll, hon har aldrig gjort något dumt mot mig och inte mot någon annan heller. hon är så himla lugn och fin i hanteringen och står mest bara och njuter medan man pysslar med henne. kan lämna boxdörren uppen och hon står där när man kommer tillbaka och bara kickar ut huvudet och ser vad som händer. hon bryr sig inte om när man sadlar eller tränsar henne utan är verkligen sten lugn, kan bli något surare vid brunst men vilken tjej eller sto blir inte det. vanligast att dom flesta blir det så förstår henne helt och hållet om hon skulle bli något surare. finns mer bra sidor hos henne men att hon är lugn och fin i hanteringen är en underbar sak oss varje ponny och häst.

den sämsta sidan hos britney är att hon kan reagerar väldigt mycket på ljud när man rider henne och att hon kan bli för pigg i hoppningen. när det kommer till saker så reagerar hon när dörrar öppnas och det låter ovanligt högt men det kan jag förstå henne med att det kan vara lite läskigt, hon är inte van med alla ljud på en ridskola en men kan lägga till något konstigt språng när det kommer sådana ljud. men man får bättre balans så något positivt finns det ju med det.
i hoppnigen kan jag tycka hon kan bli för pigg jag är inte den vanaste vid hästar som är svåra att få stopp på och springer gärna på efter hinderna. nästan alltid fastnat för dom lite segare hästarna i mitt liv men visst är det kul att hon har en sådan bjudning men ibland kan det bli för mycket. men med mer träningar tror jag att jag kommer vänja mig med det och lära mig att få tillbaka henne snabbare. inte ridigt henne så mycket så om en tid tror jag dom sämre sidorna kommer bli bättre på olika sätt, eller jag vet det. allting går att träna bort och hon är runt 9 år så inte så gammal en. hon har inte hoppat så mycket i sitt liv heller så att hon är pigg och har bjudning är underbart för mig!


får bli en gammal o suddig bild på min prinsessa eftersom jag inte har så många bilder på henne och nästan bara denna på denna datan, men bättre en ingenting får jag hoppas.. :)


Kommentarer
Postat av: Linn

Synd att hon har spatt

2011-04-03 @ 18:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0