Dag 3 - Min största rädsla inom hästsport

jag har ingen större rädsla när jag rider men en hemsk sak som jag aldrig vill ska kunna hända är att ramla av på ett hemskt sätt och skada sig ordentligt så man kanske aldrig kan bli bra igen. ett brutet ben eller två, men att ramla av och skada sig ordentligt som att bryta revben, skada nacken, bryta nyckelbenet, komma när ögonen och bli blind. sådant kan skrämma mig, men det värsta är att slå sig så illa så man aldrig kan rida igen eller gå normalt. visst är det hemskt att bryta ett ben men då har man haft någon tur i vilket fall en att ramla av och slå sig riktigt riktigt illa. det är nog den största rädslan jag har att vänta mig.. en av sakerna som var min största rädsla var att bli för lång för ponny, men den har redan skett och det är så himla tråkigt när man inser det och man har många ponnyår kvar och tävla men inte kan utnyttja dom.


bild ifrån google


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0