En av bloggarna, mitt namn är Jennie

hallå på er :)
mitt namn är jennie olsson och jag är en utav dom tre bloggarna på denna bloggen.
jag är den ända utav oss tre som inte äger en egen häst, jag har inte tid eller ork till att lägga ner många timmar varje dag i ett stall. men jag rider just nu på lysekil ryttarförening 1-2 gånger i veckan, vilket jag tycker är perfekt då jag har tid till allting som jag vill hinna med i mitt tonårsliv... ibland när kompis åker utomlands eller ska iväg brukar jag rida doms hästar och ta hand om dom under tiden dom är borta, då får jag prova på att ha egen häst och märkt att man inte hinner allting man vill. men visst är det kul att göra det ibland.


jag och min kompis ponny, jag är 179 cm och vet att jag är för lång för ponny så rider för det mesta storhäst..

i ridningen är hoppning det jag älskar mest, finns något bättre en fart och flyga över hinder och ha ett samspel med hästen som verkligen måste stämma för att allting ska fungera. jag rider i hoppgrupp varannan vecka och rider då storhästen britney för det mesta, en pigg häst som jag bara älskar att rida. vi lär känna varandra mer och mer efter varje gång jag träffat henne, hon är pigg men kräver skänklar och att jag verkligen rider hela tiden för att hon ska göra sitt bästa i hoppningen. ingenting som är serverat på silverfat vilket jag gillar.


jag och brintey på framridnignen till en klubbtävling....

sista hindet i en LD förra året, taggade till tusen ;) ( ursäkta mina händer )

något du undrar över?
fråga på isåfall!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0