hopplektion 3/2

fick hoppa nogger igår, en d-ponny på 145cm skulle jag tro. vet inte exakt, men gud vilken ponny. ridit henne för cirka 2 år sen hos din ägare och hon har verkligen förändras sen dess. men till lektionen så hoppade vi en bana med 6 hinder, hon gick bra hela tiden. behövde rida i ett högt grundtempo då hon fungerade bättre och fick finare hopp då. i början blev avstånden lite fel då jag kortade in henne för mycket och jag tryckte inte av henne rätt, men sen så tipsade en om att om jag hade lite högre grundtempo på henne så skulle hon hoppa mycket bättre och visst gör hon det. hon hoppade jätte fint och vi fick ett jättefin runda då vi hoppade en bana på dom 6 hinderna, banan låg på 90-1m och jag är ganska lång på henne och vilken ponny som klarar det och vilken talang hon har. sen fick vi avsluta med en oxer som låg på runt 110cm och fy vad fint hon hoppar flickan. vilken talang med rätt ryttare kommer hon komma långt..
en gullig sak med henne, när hon rider blir hon så irriterad så då flyger bakbenen upp... hihiih :)


bild på nogger sen i somras.. <3


Kommentarer
Postat av: klara

gud vad fin bild, kan du inte visa lite mer bilder som du tagit? ;)

2011-02-04 @ 19:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0