dag 1 - mig och min favorit häst

jag jennie är en glad och galen tjej som älskar livet, men om något händer eller jag känner mig obekväm blir jag oftast väldigt seriöst och kan inte slappa av fören allting är i ordning nästan, vill ha koll på det mesta och känna mig tryg i det jag gör och dom jag umgås med. jag är 14 år och ridit regelbundet sen jag var 6 år, innan det red jag några gånger per år på min kusins ponny en liten b-ponny som tyvärr avlivades pga sjukdom. sen jag var 6 år har jag hunnit med att rida en massa olika hästar och lärt mig otroligt mycket. som jag nämt innan så är det hoppningen jag brinner för och det kommer jag nog alltid göra så länge jag håller på med hästar.

Britney of Eurostable den hästen som står mig närmast hjärtat är en storhäst på cirka 165 cm i mankhöjd. kraftigt bygd och av rasen hollänskt halvblod. hon är helt underbar i både hanteringen och ridningen, i hoppningen tänder hon till lite extra och har en underbar hoppteknik. hon har ägts av lysekils ryttarförening sen i oktober 2010 och verkar stormtrivas där, en häst som älskar folk ja hon är helt underbar som jag nämnt innan. hoppas få tävla henne lite mer nu under året.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0