terrängritt - någon jag vill uppleva

något som jag tycker verkar roligt är terrängritt den delen i fälttävlan där man hoppar över fasta hinder i skogen. den grenen i ridsporten skulle jag gärna provat på, eller jag har bestämt mig själv för att göra det innan jag försvinner ner i graven. när man sitter och kollar på videoklipp ifrån youtube ser det så fräckt ut, flyga över hinder i skogen och rida genom bäckar med vatten, hoppa genom ringar jag vet inte vad eller hur mycket det finns i just den grenen.
väldigt stor lust att kolla runt efter ett ridläger med hoppning/terrängritt som inrikning det verkar spännande och eftersom jag inte har egen häst och möjligheter att träna/tävla det är ju en chans att åka på ett ridläger som har tillgång till riktig bana och bra tränare. eller vad säger ni?

känner mig verkligen sugen på det nu, någon som vet något bra läger nära Uddevalla/Göteborg som har inriktning hoppning/terrängritt?


bilder ifrån google, är någon av bilderna dina? kommentera så tar jag bort dom om du skulle vilja..



Kommentarer
Postat av: alex-xelaaa.blogg.se

Den fina ponnyn i mitten har jag tävlat på ett par gånger :D Smulans Clown heter han :)



Inte jag som rider på den bilden, utan han heter christoffer. Tror alldeles säkert du får låna den bilden iallafall :) ^^

2011-02-02 @ 20:25:03
URL: http://xelaaa.blogg.se/
Postat av: alex-xelaaa.blogg.se

Sv. Nej, inte den ponnyn, men min b-ponny tävlade jag upp till SM på i fälttävlan. Riktigt roligt, absolut värt att prova!

2011-02-02 @ 20:36:43
URL: http://xelaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0